noor ostad
besmelah
کاربرمهمان خوش آمدید عضویت
English

پرسش و پاسخ | صفحه 164

۱۰۱۶
پ

اجازه استفاده از دروس

979
آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند آیا شود که گوشه چشمی به ما کنند. با عرض سلام خدمت استادگرامی و ارجمند با تشکر فراوان از مباحث و مطالب عالی که دراختیارمان قرار می دهید اگر اجازه استفاده از تفسیر سوره مبارک حمد رابه اینجانب صادر فرمایید،بسیار سپاسگزارم. از صحابه درسی که در شکوفایی و به ثمر رسیدن مکتب فلسفه،حکمت و عرفان زحمت می کشند،نهایت تشکر را داریم.
فاطمه دشتکی
تاریخ : ۰۲ مرداد ۱۳۸۵
ج
نام پاسخگو: فیلسوف متاله استاد موسوی
تاریخ پاسخ: ۰۵ مرداد ۱۳۸۵
با سپاس از عنایت شما؛ بقدری که خودتان بهره بگیرید از سورة مبارکه حمد، منعی نیست، ولی تکثیر یا به نوعی دگر حق استفاده به دگران ندارید. و از اینکه از صحابة درسی هم تشکر کردید ما هم از شما سپاسگزاریم.
پ

متفرقه

980
باعرض سلام خدمت استاد گرامی من از طریق یکی از دوستان با سایت شما آشنا شدم وسوالی داشتم که هیچوقت نتوانستم جواب قانع کننده بگیرم من دختری هستم که چند وقتی است که حس می کنم موجوداتی می خواهند به من آسیب برسانند هر چند وقتی یک خراش که همه شبیه به هم هستند در قسمتی از بدنم می بینم آیا واقعا می تواند چنین چیزی باشد حتی در ازدواجم هم تاثیر گذاشته و هیچ جور نمی شود ممنون می شوم اگر جوابم را بدهید من ایمیل ندارم.
خانم ع.پ
تاریخ : ۰۱ مرداد ۱۳۸۵
ج
نام پاسخگو: فیلسوف متاله استاد موسوی
تاریخ پاسخ: ۰۵ مرداد ۱۳۸۵
جوینده محترم: خانم ع- پ، جواب اول از مطلبتان نیاز به تحقیق فراوانی دارد و در سایت نمی توان بر آن تکیه نمود. زیرا زمانی فراوان لازم است که فعلاً میسر نیست. و اما موضوع دوم که فرمودید، اینها را نه قرآن می پذیرد و نه عقل و نه روایات. زیرا انسان تحفه ای است از تحف الهی که در آفرینش او جز ناب ها و اصل ها چیزی حاکم نیست. اینکه بعضی افراد تشویشی در درون برایشان حاصل می شود این تشویش ها دلایل مختلف دارند که ما نمی توانیم با کمیِ وقت بر آن دلایل اشاره کنیم. قدر مسلم این وسوسه ای است و تشویشی است در درون حضرتعالی که آنقدر گاهی قوی می شود که احساس خراش در سطح جسم می گردد، این خراش یا نظیر آنها نه، از آن نیست. چون امور سری از آنها خراش حاصل نمی شود، آنها فکر انسان را متزلزل، قدرت دراکة انسان را ضعیف و نیروهای برد عقلی را به سوی دگر می برند. نه اینکه بخواهند در جسم خراشی حاصل نمایند. ولی اگر از من (محقق و فیلسوف متاله حضرت استاد موسوی) می خواهید، هرگاه که به این تشویش مبتلا شدید بهترین درمان این کلمات قدیس است: «لا حول و لا قوة الا با... العلی العظیم حسبنا ا... و نعم الوکیل، نعم المولی و نعم النصیر» تکرار این عبارتها اگر با نیرویی حاکمانه و محکم تکرار گردد درون شما را از وسوسه ها دور خواهد نمود. انشاءا... در مسیر حق موفق باشید.
پ

سپاس

981
با عرض سلام خدمت استاد ارجمند و عالی مقام و با تشکر فراوان بخاطر مطالب عالی که در اختیار من می گذارید بسیار سپاسگزاریم. و امیدواریم بتوانیم حق مطالب را آنگونه که شایسته است ادا کنیم. شهادت خاتون دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت عرض می نمایم. از صحابه درسی خانم رنگین کمان و نورانی نهایت سپاس و قدردانی را داریم. از طرف خواهران دشتکی
الهام دشتکی
تاریخ : ۳۰ تير ۱۳۸۵
ج
نام پاسخگو: فیلسوف متاله استاد موسوی
تاریخ پاسخ: ۰۲ مرداد ۱۳۸۵
خانمهای دشتکی؛ از اینکه به این سایت توجه فرمودید از سوی دیگر جسم و جان و روان و فکر در این فلسفه الهی غوطه ور است توفیق روز افزون شما را از پیشگاه احدیت درخواست داریم.
پ

سپاس

982
سلام علیکم امیدوارم وضعیت جسمی شما روز به روز بهتر گردد. امسال ماه رمضان نیز سینه تشنه مان با تحقیقات شما استاد معظم افطار می نماید و ما عینیت شما را در تک تک کلماتی که بیان می شود در کنار خود می بینیم. بعد از سالیان استفاده از مباحث شما این را یافته ایم که عین شما یعنی تحقیقات فلسفی و حکمی و عرفانی شما که خمیرمایه اصلی آن وحدانیت توحید، تلالو نبوت احمدی، ولایت علوی و عصمت فاطمی است. بابت تمام این عنایت شما، بابت تمام مهر شما، بابت آشنایی با آنان که آشنای روز ازل بودند و نمی شناختیمشان، مژه های چشمان را سفره راهتان می نماییم و شما را به مولا علی می سپاریم که در این شبها دریچه که نه، علی ایی را شناختیم که پیش از این نمی شناختیم. می خواستم برایتان دعا کنم ولی می دانم شما خود عین دعایید، پس از شما می خواهیم همچون گذشته ما را فراموش نکنید که ما به شما محتاجیم و نیازمند. در این شبها با شنیدن معراج محمد مصطفی از لحاظ علمی به خود می بالیم که جوابهای قوی خواهیم داشت برای دفاع علمی از معراج و از لحاظ روحانی با شنیدن اصل معراج رسول الله ما نیز همراه با طنین صوت شما اوج می گیریم و در این اوج روزی شما را حواله می نماییم به سر معراج رسول الله یعنی عینیت فاطمه الزهرا. با سپاس فراوان از شما.
S.n.
تاریخ : ۲۲ تير ۱۳۸۵
ج
نام پاسخگو: فیلسوف متاله استاد موسوی
تاریخ پاسخ: ۲۷ تير ۱۳۸۵
با سپاس از شما. مطلب شما برای محقق و فیلسوف متاله حضرت استاد موسوی خوانده شد. (از طرف گردانندگان سایت)
پ

سپاس

983
از شما برای درج این کلمات و گفته های ناب و نورانی در سایتتان متشکرم. امیدوارم روزی فرا رسد که همگان تشنه نوشیدن این مضامین پاک باشند برای تقرب بیشتر به درگاه آن یگانه بی مانند. مریم گود اسیایی از دانشجویان خانم گرمابدری رشته پرستاری
مریم گودآسیایی دانشجوی رشته پرستاری
تاریخ : ۰۵ تير ۱۳۸۵
ج
نام پاسخگو: فیلسوف متاله استاد موسوی
تاریخ پاسخ: ۰۹ تير ۱۳۸۵
فاضل دانشمند مریم گوداسیایی از اینکه این همه ابراز علمی و فلسفی و عرفانی با لغت ناب فرمودید همة دست اندرکاران این سایت از احساس پاک و دیدگاه ناب و گفته های پرمغزتان سپاس گذارند.
پ

نفس

984
خداوند پیامبران و کتابهای آسمانی را برای هدایت فرستاد آمدن آن ها خیر و برکت بوده پس چه فرقی بین نفس با پیامبران است؟ د ریک جا می گویید نفس خطا کرده و پر و بالش ریخته وبه این عالم آمده کسی که باخطا ازدرگاه الهی رانده می شود چطورخیر و برکت برای بشرمی آورد؟افلاطون می گوید کسی که ازحکمت بهره وری کند باید همه چیزش الهی باشد آیا فلاسفه ی قرن ما همه چیزشان الهی است؟ می گویند نفس حق ورو دبه این عالم را ندارد پس چطور اجازه ورودگرفته شده؟
بی نام
تاریخ : ۰۴ تير ۱۳۸۵
ج
نام پاسخگو: فیلسوف متاله استاد موسوی
تاریخ پاسخ: ۰۹ تير ۱۳۸۵
سوال (خداوندپیامبران وکتابهای آسمانی رابرای هدایت فرستاد آمدن آن ها خیروبرکت بوده پس چه فرقی بین نفس با پیامبران است؟) جواب: پیامبران وجودشان برای آن است که به معاد مردم معتقد شوند و به توحید. یعنی این دو چیز را پیامبران اعلام فرمودند. هدف کارهای دیگر بوده است ولی این دو چیز اصل است و این دو موضوع را باید از معلم فرابگیرند نه از نفسشان. ولی ارتباط حق با نفس قدسی شان برای آگاهی دادن انسان است پس موضوع نفس فرمان شخصی است و آمدن پیامبران فرمان عمومی است. سوال: (افلاطون می گوید کسی که ازحکمت کند باید همه چیز الهی باشد آیا فلاسفه ی قرن ماهمه چیزشان الهی است؟) جواب: با تشکر؛ این نه بیان افلاطون این است. ذینون حکیم که قبل از افلاطون بوده منشوراتی و دستوراتی برای حکیم متاله نظیر اینها دارد که می¬فرمایند حکیم باید خاضع باشد. حکیم باید صابر باشد. افلاطون و دیگران هم نه افلاطون بلکه 300 تن از فلاسفه نظیر این. بله حکمایی که الان هستند اصلا این شیوه ها را انجام می¬دهند و هدف از حکما یعنی حکمای متاله یعنی حکیمانی که توحید، حکیمانی که نبوت، حکیمانی که ولایت و حکیمانی که عصمت را می¬خواهند به جان مردم فرو بریزند. اکثر آنها نیز به انجام این شیوه اقدام کرده اند و می کنند و خواهند کرد. سوال (دریک جا می گوییدنفس خطا کرده وپروبالش ریخته وبه این عالم آمده کسی که باخطا ازدرگاه الهی رانده می شود چطورخیروبرکت برای بشرمی اورد؟) جواب: آری این نظر هست بعضی گفته اند نفس خطا کرده تا هبوط به این جهان نماید ولی آن خطا غیر از عصیان است خطای حضور یار انحراف لحظه ای است از جلوه یار و این انحراف در واقع خطا نیست در واقع لحظه ای عصیان از یار است. پس از دید جهان ناسوت نام این عصیان نیست این مهر است. ولی اگر نفس هبوط به جهان ناسوت نمی کرد کجا این همه پروازهای علمی و معنوی در جهان ناسوت چهره می یافت. همه محققان عالم، دانشمندان عالم با نفس قدسی شان به این مراحل علمی راه یافته اند. پس خیر آنکه شما گویید انسان خطاکار در او رحمت نیست این خطا نیست، عصیان هم نیست، بلکه ترک لحظه ای از دیدار حبیب است. سوال (می گویند نفس حق ورودبه این عالم را نداردپس چطوراجازه ورودگرفته شده؟) جواب: نه چنین چیزی در فلسفه نیست این کذب محض است.

سوالات خود را بپرسید

سایت اینترنتی فیلسوف متاله استاد سید علی موسوی پاسخگوی پرسشهای فلسفی، حکمی و عرفانی شما می باشد.

توجه: در مورد سوالهای احکام، جهت اطلاع از آخرین استفتائات با دفتر مرجع تقلید خود در تماس باشید.